En aquest article, l'autora (Begoña Gros, de la Universitat de Barcelona) fa una reflexió sobre el concepte de software educatiu i diu que aquest qualificatiu fa referència a qualsevol producte dissenyat amb una intencionalitat educativa. Segons l'autora, els programes educatius estan pensats per a ser utilitzats en un procés formal d'aprenentatge (n'hi ha que estan centrats en la transmissió d'un determinat contingut, mentre que d'altres són més procedimentals - estan encaminats a adquirir una determinada habilitat - ).
Així mateix, de la lectura d'aquest article, se n'extreu que al mercat hi ha un ampli ventall de programari educatiu encaminat a treballar diferents àrees curriculars (matemàtiques, ciències, llengua, etc.), però també pren força la idea que amb el pas del temps han sorgit nous recursos, com els jocs, els programes d'entreteniment, etc., que encara que no es poden catalogar pròpiament d'educatius, s'han de tenir en compte dins aquest àmbit (enciclopèdies on-line, etc.).
Així mateix, de la lectura d'aquest article, se n'extreu que al mercat hi ha un ampli ventall de programari educatiu encaminat a treballar diferents àrees curriculars (matemàtiques, ciències, llengua, etc.), però també pren força la idea que amb el pas del temps han sorgit nous recursos, com els jocs, els programes d'entreteniment, etc., que encara que no es poden catalogar pròpiament d'educatius, s'han de tenir en compte dins aquest àmbit (enciclopèdies on-line, etc.).
Dit tot això, esmentar que he trobat interessant aquest article perquè té relació amb la cerca de programari que vaig realitzar (per a aquest blog). La cerca de programes multimèdia m'ha fet adonar que realment hi ha programes denominats educatius, dissenyats a consciència; tot i així, hi ha molts programes multimèdia que no són considerats com a tals, i que realment poden facilitar aprenentatges als usuaris. Crec que ser-ne conscient facilita una bona tria de recursos, ja que és difícil discernir els que poden ser realment educatius dels que no (per mi és una mica confús). Tal i com diu Begñona Gros, és important destacar, doncs, la diferència entre analitzar un producte informàtic per a la formació o la formació realitzada utilitzant eines informàtiques. Segons ella, i si ho extrapolo a la meva futura tasca docent, en primer lloc s'ha de decidir el tipus de software utilitzat depenent de la perspectiva curricular; en segon lloc, som els docents els que hem de fer una selecció i un anàlisi del programari que volem utilitzar (l'èxit d'ús no dependrà tant de les característiques tècniques del software educatiu, sinó del context real d'aplicació).
No hay comentarios:
Publicar un comentario