“La integració de les TICC a l’educació infantil” mostra el relat d’una experiència educativa relacionada amb la creació i disseny de propostes i activitats d’aprenentatge que una mestra va fer (a partir de programes informàtics com l’Impress d’OppenOffice i el JClic Author) en una petita escola de Barcelona.
Azucena Vàzquez Gutièrrez, l’autora d’aquesta narració, ens intenta apropar d’una manera directa i pràctica l’experiència, i després de fer cabuda en la descripció de la proposta en sí, dóna pas a la programació utilitzada per tirar endavant en projecte, a més de tot el llistat d’objectius i continguts pertinents que es treballaran amb l’aplicació de la proposta.
Referent a l’aplicació de l’experiència, considero interessant que l’escola, tot i tenir pocs recursos tecnològics, trobés la manera d’ajustar-se a un horari perquè tos els alumnes poguessin gaudir dels ordinadors. Tot i això, crec que seria engrescador fer una proposta de millora i intentar adquirir més recursos tecnològics per poder abastir la demanda dels alumnes i les propostes educatives.
Si ens plantegem introduir les TIC en l’educació dels nostres alumnes, és lògic que primer ens conscienciem dels materials dels quals disposem i més tard de si serà factibles o no tirar-ho endavant.
Tot i això, extrec una part positiva d’aquesta experiència; des de un bon principi s’ha buscat la participació de les famílies i això és molt important, ja que reforcem el vincle escola-família i propicien un lligam fort entre l’educació que l’infant rep a l’aula i a casa. D’altra banda, també vull rellevar la implicació de la mestra en tot el projecte, ja que és ella qui elabora les propostes educatives que usaran els infants i crec raonable emfatitzar el seu paper com a persona cabdal dins tota la proposta.
No hay comentarios:
Publicar un comentario