Aquest article, de Marisa Elena Conde (especialista en tecnologia educativa de la UBA - Argentina -), tracta sobre una experiència que es va dur a terme a les aules a arrel de l'alerta sanitària decretada l'any 2009, sobre la grip A. Les "excursions virtuals" per pàgines web de diferents museus va proporcionar als alumnes la possibilitat de realitzar activitats avaluables des de casa (en relació a continguts curriculars), que els podien aportar aprenentatges signitifcatius. Alguns dels objectius que es volien aconseguir, entre d'altres, eren: que els estudiants coneguessin Museus virtuals i que poguessin utilitzar-los per a buscar informació adequada, i oferir-los la possibilitat (mitjançant programes) de produir el seu propi Museu Virtual, tot interactuant amb un software de disseny.
Encara que aquest blog va adreçat a parlar sobre les TIC en Educació Infantil i l'experiència es va realitzar amb infants d'edats avançades, he trobat interessant aquest document perquè penso que té relació amb eines o recursos tecnològics i educatius. Per tant, quan parlem de noves tecnologies, no només parlem de software o programari multimèdia, d'ordinadors o de pissarres digitals...Des d'aquest punt de vista, i relacionat amb aquesta experiència, podem observar que cada dia són més els museus que ofereixen material virtual en línia, activitats i possibilitats perquè els estudiants adquireixin coneixements sobre les obres (no in situ, sinó on-line, amb un clic). De tota manera, dins aquestes visites virtuals podem trobar diferents mètodes d'aprenentatge: a través de fotografies, de vídeos, de mòduls interactius...per això és necessari tenir clar, com a mestres, quin tipus de visita virtual (visualitzant només fotografies, visualitzant imatges tridimensionals...) és més adequada pels nostres alumnes, depenent del que volem treballar. El museu del Louvre, per exemple, té la opció d'avançar per un espai que emula les sales, i visualitzar-ne les obres (encara que la visita virtual pot ser més adequada per infants de cicle superior, a causa de la diversitat de tipologia d'obres que hi ha); per contra, si volem estudiar els colors a Educació Infantil, podem visitar el museu Van Gogh, que disposa de fotografies penjades a Flickr (encara que les imatges no presenten un grau d'interactivitat elevat).
Per complementar aquest article, i com a recurs d'aula, podem utilitzar un enllaç Google que permet fer visites virtuals a alguns museus: http://www.googleartproject.com/
No hay comentarios:
Publicar un comentario