domingo, 27 de marzo de 2011

Ús de les TIC amb alumnes amb deficiència auditiva

“Uso de las TIC con alumnado con deficiencia auditiva en el aula ordinaria”

Aquest article ens explica una experiència d’una mestra d’educació infantil (Carmen de Frutos Delgado) i una especialista en llengua de signes (Noelia Hidalgo García). L’experiència s’explica a partir de la introducció d’una pissarra digital interactiva dins una aula d’educació infantil (P4) on hi ha diversitat d’alumnat: dos alumnes amb hipoacúsia bilateral (deficiència auditiva), un infant amb trastorn del llenguatge, un nen que s’ha escolaritzat ara i que no havia anat anteriorment a cap centre i la resta d’alumnat no presenta cap deficiència. M’ha agradat molt trobar aquest article perquè m’ha servit per aprendre coses noves; m’ha aportat idees, recursos i metodologies que les mestres d’educació infantil poden emprar a l’hora d’ensenyar uns coneixements o continguts a alumnes amb deficiència auditiva. Finalment, m’agradaria comentar que m’ha impactat molt el fet que a l’aula es treballi d’una manera bilingüe, espontània i coordinada ja que la mestra juntament amb l’especialista de llengua de signes fan la classe conjuntament introduint les TIC a partir de treballar amb una Pissarra Digital Interactiva.

D’una banda, els nens amb deficiències auditives tenen el suport de l’especialista però també segueixen a la mestra ordinària de l’aula amb l’ajuda de pròtesis. D’altra banda, els alumnes que no tenen cap deficiència auditiva també aprenen el llenguatge de signes juntament amb el llenguatge oral per tal d’entendre la diferència com un factor positiu. Considero que amb aquesta experiència es trenquen moltes barreres que hi havia fins aleshores amb alumnat amb deficiències auditives dins les aules, aporta recursos i també metodologia que cal utilitzar amb l’alumnat. En definitiva, l’article és una experiència molt positiva, rellevant i que deixa palès que la Pissarra Digital Interactiva és un gran element d’ajuda pel desenvolupament de l’alumnat però també pels docents.

(Més informació)

No hay comentarios:

Publicar un comentario