A mode de resum, aquest article destaca la importància de la integració de les noves tecnologies a les aules, sota un punt de vista constructivista i posant èmfasi en la idea de que la utilització d'aquestes noves tecnologies a les escoles no és sinònim de millores en l'aprenentatge dels alumnes, sinó que aquesta implantació ha d'anar acompanyada d'un canvi de metodologies didàctiques. En aquest context, les autores (Núria Molas i Magda Rosselló) veuen necessari canviar el plantejament de les estratègies educatives, així com l'adquisició de noves habilitats per part dels docents.
En primer lloc, he trobat interessant aquest article perquè fa evident que hi ha d'haver un canvi d'estratègies didàctiques a les aules, allunyant-se cada vegada més del tipus d'educació de fa uns anys (tradicional). Personalment penso que aquesta visió s'ha vist propiciada pel desenvolupament de les TIC dins l'educació (i molts àmbits de la vida quotidiana, en general) i veig necessari el que s'està recalcant des de la universitat: que els mestres ja no són els que estan en poder de tot "el saber", sinó que han de ser guies pels seus alumnes. Guies que facilitin l'aprenentatge dels seus alumnes i que els fomentin la recerca i la gestió de la informació i dels recursos; guies que fomentin una reflexió conscient i un pensament crític sobre productes i situacions habituals presents en la vida diària...D'aquí se'n pot extreure que si el paper del mestre és el de guia o facilitador, el paper de l'alumne/a ha de ser un paper actiu.
En segon lloc, he trobat interessant el document, perquè com a futura mestra que ha rebut una educació tradicional, veig necessari aquest paper actiu de l'estudiant. Penso que si l'alumne/a participa del seu propi ensenyament-aprenentatge es sentirà més motivat per aprendre sobre la vida, i d'aquesta manera li serà més fàcil integrar-se en la societat i en les situacions problemàtiques que es pugui trobar durant la seva vida adulta.
I a tall de conclusió, penso, tal i com diu l'article, que tots els professionals de l'educació haurien de dominar diferents eines tecnològiques, així com ser capaços de generar continguts adaptats a les diferents etapes evolutives. De la mateixa manera, hi afegiria que els alumnes també haurien de participar d'aquest tipus de projecte (tenint en compte el paper actiu del que he parlat anteriorment).
No hay comentarios:
Publicar un comentario