martes, 17 de mayo de 2011

Com utilitzem el Clic?

L’article de M. del Pilar Vidal, Jesús Rodríguez i M. Dolores Fernández, ens mostra els resultats de l’anàlisi pres a les activitats del programa multimèdia del Clic en relació a la seva efectivitat per a ser utilitzat en contextos educatius i escolars.

A més de descriure el programa, i anomenar les possibilitats d’ús que ens ofereix, un dels aspectes que vull ressaltar d’aquest article és l’incís que fan els autors en un cas particular. Ens relaten l’experiència d’un centre educatiu de primària, el qual fa ús d’aquest recurs. Tot i ser emmarcada en una edat superior, considero que totes les experiències són interessants de conèixer, ja que en podem aprendre i treure conclusions de totes elles.
D’aquest estudi, per exemple, un dels aspectes claus amb el qual ens hauríem de quedar és amb el paper que exerceixen els mestres en relació a l’aplicació dels programes multimèdia, ja que es dóna èmfasi a la manera amb la qual apropen els nous recursos als alumnes; és important que el professor conegui bé els programes i en sàpiga fer una bona gestió.

Sovint, el que condiciona l’efectivitat o no d’un programa és la manera amb la qual el presentem als alumnes; no podem partir de metodologies tradicionals i utilitzar-lo d’igual manera com un llibre, on el mestre explica, els alumnes fan i llavors el mestre corregeix. Hem de ser hàbils i emprar altres maneres per treballar-los a les aules; d’aquesta manera també podrem afavorir a un aprenentatge més significatiu dels infants, deixant enrere el mètode conductista d’ensenyament per arribar al constructivisme.






No hay comentarios:

Publicar un comentario