martes, 19 de abril de 2011

Amb els ordinadors també aprenem a llegir i escriure

Aquest article, de Francesc Pastor, tracta sobre una experiència que es va dur a terme en una aula d'infantil, amb el programari Clic, a fi d'iniciar els infants en la lectoescriptura. Aquesta aplicació consta de varis paquets d'activitats, alguns dels quals permeten la possibilitat de crear-ne de propis, segons les necessitats de l'usuari. D'aquesta manera, a les aules de P3 es varen crear paquets que permetien incorporar les fotografies dels infants. També permetien adjuntar-hi so, amb les veus dels nens i nenes pronunciant el seu propi nom. Segons l'autor, el reconeixement i la memorització d'aquests noms es va aconseguir ràpidament gràcies al grau d'atenció elevat que varen tenir els alumnes davant el joc. A més a més, a l'aula es van generar altres activitats: reconeixement de grafemes, escolta de fonemes, etc. tot a partir de l'entorn proper dels infants. En resum, l'autor creu que aquest programari és una eina de gran utilitat per iniciar-se en el procés lectoescriptor, tenint en compte que és un recurs molt motivador pels més menuts.


Veig interessant l'aplicació d'aquesta experiència a l'aula perquè, des del punt de vista que el Clic permet que el mestre creiï el seu propi paquet d'activitats a partir de situacions de la vida quotidiana dels mateixos infants, aquests/es s'interessaran més per aprendre. Penso que les activitats proposades tracten els inicis de la lectoescriptura de forma lúdica i visualment atractiva. I si tenim en compte que els individus adquirim coneixement de forma molt visual, crec que és una experiència que fa possible que els infants aprenguin ràpidament.





No hay comentarios:

Publicar un comentario