En el següent article, escrit per Belén Palop del Río, es fa una reflexió sobre el desenvolupament de la creativitat dels infants en l'ús de programari educatiu. Igualment, l'autora analitza característiques (interacció, estètica, feedback...) de jocs multimèdia adreçats a infants d'educació infantil i arriba a la conclusió de que reprodueixen continguts semblants als de les eines tradicionals (llibres, etc.). De la mateixa manera, l'autora creu que s'ha de qüestionar la capacitat educativa que tenen aquests tipus de jocs interactius.
Penso que aquesta lectura ens pot ser útil per saber de l'opinió de persones amb una bona formació en Tic, en relació a l'oferta existent al mercat de programari multimèdia adreçat a nens i nenes. De l'article se n'extreu que com a professionals hem d'analitzar el programari que vulguem utilitzar a l'aula, i que hem de ser crítics en relació a aquest. Només així millorarem la nostra tasca educativa, encaminada a que els alumnes treballin continguts curriculars, però també la seva creativitat (sense imposicions, limitacions, etc.).
No hay comentarios:
Publicar un comentario