Durant la segona estada a l'escola he pogut observar com introdueix el centre les noves tecnologies, com les apliquen i com les utilitzen.
He de comentar que l'escola Volcà Bisaroques d'Olot s'està adaptant correctament a les TIC ja que està adequant els continguts a treballar per tal d'aconseguir que els alumnes treballin amb fitxes, amb quadern, amb pissarres, amb ordinador, etc. En definitiva, intenten que els infants s'adaptin a les noves tecnologies i les utilitzin amb la mateixa freqüència que utilitzen els mètodes tradicionals.
Per aconseguir que els alumnes utilitzin correctament tot el que té a veure amb les noves tecnologies considero que els/les mestres s'han de formar progressivament per saber tot el que té a veure amb aquestes i poder ensenyar perfectament als infants a través de les TIC.
Per aquest motiu, he triat aquesta imatge per explicar una experiència d'aplicació que he observat durant la segona estada a l'escola en el mes d'abril de 2011.
Els infants, concretament els alumnes d'educació infantil, utilitzen sobretot l'ordinador i el projector per desenvolupar el seu aprenentatge i les seves capacitats i adquirir nous continguts i coneixements però, perquè s'aconsegueixi això és necessari que els/les mestres tinguin un bon coneixement sobre la matèria i les noves tecnologies i es vagin formant per tal de poder ensenyar a la perfecció tots els mètodes, recursos i aplicacions als infants.
En la meva observació durant les pràctiques, vaig poder comprovar com s'oferia una xerrada als mestres d'educació infantil per explicar-los en què consistien les Pissarres Digitals Interactives (PDI), quines funcions tenien, quins recursos podien fer servir per utilitzar-les dins les aules, quins programes podien usar, com funcionen les PDI, quines possibilitats ofereixen, etc.
En conclusió, considero que és molt important que els/les mestres es formin adequadament per tal d'ensenyar uns continguts correctes utilitzant i introduint les noves tecnologies dins les aules tant d'educació infantil com en les altres etapes educatives.
He de comentar que l'escola Volcà Bisaroques d'Olot s'està adaptant correctament a les TIC ja que està adequant els continguts a treballar per tal d'aconseguir que els alumnes treballin amb fitxes, amb quadern, amb pissarres, amb ordinador, etc. En definitiva, intenten que els infants s'adaptin a les noves tecnologies i les utilitzin amb la mateixa freqüència que utilitzen els mètodes tradicionals.
Per aconseguir que els alumnes utilitzin correctament tot el que té a veure amb les noves tecnologies considero que els/les mestres s'han de formar progressivament per saber tot el que té a veure amb aquestes i poder ensenyar perfectament als infants a través de les TIC.
Per aquest motiu, he triat aquesta imatge per explicar una experiència d'aplicació que he observat durant la segona estada a l'escola en el mes d'abril de 2011.
Els infants, concretament els alumnes d'educació infantil, utilitzen sobretot l'ordinador i el projector per desenvolupar el seu aprenentatge i les seves capacitats i adquirir nous continguts i coneixements però, perquè s'aconsegueixi això és necessari que els/les mestres tinguin un bon coneixement sobre la matèria i les noves tecnologies i es vagin formant per tal de poder ensenyar a la perfecció tots els mètodes, recursos i aplicacions als infants.
En la meva observació durant les pràctiques, vaig poder comprovar com s'oferia una xerrada als mestres d'educació infantil per explicar-los en què consistien les Pissarres Digitals Interactives (PDI), quines funcions tenien, quins recursos podien fer servir per utilitzar-les dins les aules, quins programes podien usar, com funcionen les PDI, quines possibilitats ofereixen, etc.
En conclusió, considero que és molt important que els/les mestres es formin adequadament per tal d'ensenyar uns continguts correctes utilitzant i introduint les noves tecnologies dins les aules tant d'educació infantil com en les altres etapes educatives.
Bona tarda,
ResponderEliminarEstic d'acord amb tu quan dius "en conclusió, considero que és molt important que els/les mestres es formin adequadament per tal d'ensenyar uns continguts correctes utilitzant i introduint les noves tecnologies dins les aules tant d'educació infantil com en les altres etapes educatives", perquè penso que cada vegada es veu més necessari una bona formació en Tic, tenint en compte la seva presència a les aules.
Degut a una característica intrínseca d'aquesta temàtica, que és la renovació constant de productes i recursos (el que surt queda obsolet), veig necessari que els mestres (i els professionals d'altres àmbits en general) es formin contínuament per tal de no estancar-se i d'impartir un bon ensenyament a l'escola. Val a dir que és una aprenentatge que dura tota la vida, i que sempre ens haurem d'estar informant.
Per aquest motiu trobo molt interessant l'experiència d'aplicació que has viscut durant la segona estada a l'escola!