La notícia que a continuació comentaré breument està extreta d'el diari "El Pais".
L'autor d'aquesta notícia publicada en el diari "El Pais", Abel Grau, fa una síntesi de la problemàtica actual del sistema educatiu i la incorporació de les noves tecnologies en l'àmbit educatiu i tot el que comporta per l'aprenentatge dels infants tant a l'etapa d'educació infantil com primària i secundària.
L'article explica que, tot i que les noves tecnologies tenen molt de renom i cada vegada s'utilitzen amb més freqüència, estan molt infravalorades en l'àmbit educatiu ja que no s'utilitzen amb la freqüència que s'haurien d'usar.
Seguint el tòpic que els centres educatius només utilitzen l'ordinador i tot el que té a veure amb les noves tecnologies en l'assignatura d'informàtica, l'article d'el "Pais" ho confirma però, també, aposta per les TIC i per la seva introducció i utilització dins de l'àmbit educatiu en totes les etapes (educació infantil, primària, secundària, batxillerat i estudis posteriors). Per aquest motiu, fa una breu explicació de tots els avantatges que aporten les noves tecnologies dins dels centres escolars per tal d'aconseguir un canvi en la mentalitat de la societat i poder aconseguir que tothom pugui utilitzar lliurement les TIC per afavorir i desenvolupar l'aprenentatge i els coneixements de l'alumnat.
En conclusió, us recomano aquesta notícia perquè ajuda a entendre millor el món que ens envolta actualment.
Bona tarda,
ResponderEliminarEstic d'acord amb l'autor de l'article quan diu que normalment s'utilitzen les tic (referint-nos a equips informàtics) a les aules només a estones dedicades a classses d'"informàtica". Des d'un temps cap aquí, però, el que es veu és la necessitat d'integrar les tic en totes les àrees de coneixement. Per tant, que no siguin una realitat parcel·lada, desvinculada de les altres matèries, etc. que es poden donar a l'escola. Personalment, però, penso que la poca formació del professorat i la idea de que si utilitzem eines tic sovint a l'aula aquesta esdevindrà un caos fan que això no es dugui a terme. Jo llenço una pregunta a l'aire...si continuem amb els mateixos mètodes, els nostres alumnes aprendran a usar aquest tipus d'eines a l'escola i a utilitzar-les per a un l'aprenentatge significatiu???