L'experiència aquí mostrada no tracta sobre l'aplicació d'un tipus de programari a les aules d'educació infantil, sinó del desenvolupament i aplicació d'un programari multimèdia propi, basat en el mètode de lectura del doctor Glenn Doman.
L'autor, Bienvenido Bautista, ens explica que el Centre de Professors i de Recursos de Mèrida va desenvolupar unes aplicacions informàtiques per a l'aprenentatge de la lectura basats en el mètode de Glenn Doman. Aquests mètode de lectura interactiu es va posar a la pràctica dins les aules d'educació infantil del CEIP San Francisco (Arcos de la Frontera), obtenint-ne bons resultats. En el document, l'autor fa referència a les característiques del mètode Doman, i als punts forts i als punts dèbils del programari.
L'autor, Bienvenido Bautista, ens explica que el Centre de Professors i de Recursos de Mèrida va desenvolupar unes aplicacions informàtiques per a l'aprenentatge de la lectura basats en el mètode de Glenn Doman. Aquests mètode de lectura interactiu es va posar a la pràctica dins les aules d'educació infantil del CEIP San Francisco (Arcos de la Frontera), obtenint-ne bons resultats. En el document, l'autor fa referència a les característiques del mètode Doman, i als punts forts i als punts dèbils del programari.
He volgut compartir aquest article, que ens presenta una experiència Tic posada en pràctica dins les aules d'Educació Infantil, perquè en el moment de llegir-lo vaig sentir interès pel mètode del Dr. Glenn Doman, del qual mai havia sentit parlar. Doman era un metge americà que tractava infants amb lesió cerebral. Més endavant, observant els progressos assolits amb els seus mètodes, va decidir extrapolar aquests coneixements a treballar la lectura amb tots tipus d'infants, per a potenciar la seva capacitat d'aprenentatge. En resum, Doman volia desenvolupar l'atenció i l'estimulació en els infants per facilitar els processos d'ensenyament-aprenentatge i disminuir les diferències en el desenvolupament. Va elaborar programes seqüenciats, centrats en el treball per reflexes i basats en moviments progressius.
Com a nota final, cal dir que des del moment en que la Conselleria d'Educació de la Junta d'Extremadura ha distribuit els seus programes a tots els centres extremenys, es pot deduir que és un tipus de programari que s'ha elaborat amb una finalitat pedagògica i que s'ha comprovat a consciència la seva utilitat.
No hay comentarios:
Publicar un comentario