A continuació, explicaré una experiència d'aplicació que vaig realitzar personalment en el centre Escola Volcà Bisaroques d'Olot on explicava tot el que té a veure amb el pardal a partir del projector.
L'experiència consisteix en presentar el Pardal, el seu hàbitat, la seva alimentació, les característiques bàsiques del pardal, les diferències entre el pardal mascle i el pardal femella, etc.
En primer lloc, vaig iniciar la sessió amb un mural on hi havia representat els diferents hàbitats que podem trobar com per exemple el bosc, la granja, el mar i l'aire. Aquest mural em va servir per aconseguir que els infants m'expliquessin quins hàbitats podem trobar, quins animals són característics de cada hàbitat, quins aliments podem trobar en cada un d'ells, etc. A continuació, havíem de treballar el pardal però no volia donar de cop la imatge d'aquest sense que els alumnes no haguessin fet cap hipòtesi de l'animal que tocava treballar. Perquè els infants poguessin fer hipòtesis de l'animal que havíem de treballar, vaig donar unes pistes amb uns codis i uns símbols (té plomes, té bec, menja insectes...). Finalment, quan tots els alumnes havien fet les seves hipòtesis vaig fer una presentació del Pardal amb el projector i l'ordinador per explicar l'hàbitat de l'ocell, la seva alimentació, les seves característiques bàsiques i princials, etc.
En definitiva, considero que aquesta experiència és essencial ja que la mestra, que en aquest cas era jo, presenta un tema deixant de banda els mètodes tradicionals per apostar per les noves tecnologies com és el projector. Personalment, crec que presentar un tema a partir de les TIC agrada molt als alumnes, presten molta atenció a tot allò que la mestra els està explicant i ho poden visualitzar i interioritzar millor ja que poden veure tot el que se'ls està explicant en la pantalla.
A tall de conclusió, he de comentar que la utilització del projector no ha de ser un mètode d'ensenyament només d'observació sinó que també pot ser interactiu ja que mentre estàs explicant el tema pots dir a un nen o nena que vingui amb tu i que t'assenyali les parts del pardal, quin és el pardal mascle, què menja el pardal, etc.
Utilitzar les noves tecnologies dins les aules és un mètode importantíssim que ens aporta moltes facilitats, possibilitats, continguts, coneixements i recursos.
L'experiència consisteix en presentar el Pardal, el seu hàbitat, la seva alimentació, les característiques bàsiques del pardal, les diferències entre el pardal mascle i el pardal femella, etc.
En primer lloc, vaig iniciar la sessió amb un mural on hi havia representat els diferents hàbitats que podem trobar com per exemple el bosc, la granja, el mar i l'aire. Aquest mural em va servir per aconseguir que els infants m'expliquessin quins hàbitats podem trobar, quins animals són característics de cada hàbitat, quins aliments podem trobar en cada un d'ells, etc. A continuació, havíem de treballar el pardal però no volia donar de cop la imatge d'aquest sense que els alumnes no haguessin fet cap hipòtesi de l'animal que tocava treballar. Perquè els infants poguessin fer hipòtesis de l'animal que havíem de treballar, vaig donar unes pistes amb uns codis i uns símbols (té plomes, té bec, menja insectes...). Finalment, quan tots els alumnes havien fet les seves hipòtesis vaig fer una presentació del Pardal amb el projector i l'ordinador per explicar l'hàbitat de l'ocell, la seva alimentació, les seves característiques bàsiques i princials, etc.
En definitiva, considero que aquesta experiència és essencial ja que la mestra, que en aquest cas era jo, presenta un tema deixant de banda els mètodes tradicionals per apostar per les noves tecnologies com és el projector. Personalment, crec que presentar un tema a partir de les TIC agrada molt als alumnes, presten molta atenció a tot allò que la mestra els està explicant i ho poden visualitzar i interioritzar millor ja que poden veure tot el que se'ls està explicant en la pantalla.
A tall de conclusió, he de comentar que la utilització del projector no ha de ser un mètode d'ensenyament només d'observació sinó que també pot ser interactiu ja que mentre estàs explicant el tema pots dir a un nen o nena que vingui amb tu i que t'assenyali les parts del pardal, quin és el pardal mascle, què menja el pardal, etc.
Utilitzar les noves tecnologies dins les aules és un mètode importantíssim que ens aporta moltes facilitats, possibilitats, continguts, coneixements i recursos.
Bona tarda,
ResponderEliminarEm sembla una experiència molt interessant, perquè jo particularment no he pogut observar encara (ni aquest any d'estada a l'escola ni a l'any passa a les setmanes d'observació)cap aplicació a l'aula d'elements com la pissarra digital. Estic segura que ofereixen moltes possibilitats, i m'haig d'informar millor sobre la temàtica.A les escoles on he anat no disposaven d'elements com aquest, i espero poder manipular-los durant els anys que ens queden d'estudis... L'únic que he pogut observar aquest any ha estat un vídeo, a través d'un canó de projecció.
Això em fa pensar en que no totes les escoles disposen d'aquest tipus material i realment penso que és un punt negatiu, perquè aquestes eines són bàsiques, avui en dia, per interactuar amb els infants.