sábado, 16 de abril de 2011

"Evaluación de software educativo: orientaciones para su uso pedagógico"

El present article, de Miguel Ángel Gonzálex Castañón, presenta unes directrius per l'avaluació del software educatiu. Segons l'autor, l'avaluació d'aquest tipus de software està bàsicament centrada en el procés de disseny del mateix i en la seva utilització. Tanmateix, tenint en compte que l'objectiu principal de les cases comercials és la venda del producte, poques vegades s'avalua el programari durant la seva utilització o se'n fa una avaluació posterior (per tal de millorar el material). De l'article se'n desprèn la idea que la finalitat d'aquest tipus d'avaluació (que s'ha de realitzar durant l'ús del programari) ha d'anar encaminada a que els professionals en facin un bon ús pedagògic, encara que recalca que la clau d'aquest bon ús rau en la metodologia emprada, pel professorat, a l'aula (no del programari en qüestió).



L'autor creu que en aquest context s'ha de fer una avaluació del programari durant l'ús real del mateix, no amb intenció de qualificar-lo sinó de completar una mena de guies d'ús pels professionals. De la mateixa manera, ens dóna unes pautes per a fer una avaluació reflexiva de software, encaminada a potenciar-ne una bona aplicació pedagògica. Aquestes pautes engloben el que fa referència al material necessari, a la usabilitat del sistema, al context social, al contingut pedagògic, al grau de comunicació/interacció maquinari-usuari, a l'estètica, a l'adequació al target, entre d'altres. Cal dir, doncs, que he trobat interessant l'esmentat article perquè penso que les pautes facilitades per l'autor em seran molt útils per a realitzar l'anàlisi de programari reflexat dins aquest mateix blog. Igualment, també em poden ser útils en un futur laboral, ja que són una guia per a fer un bona programació d'aula que tracti els continguts de les tres àrees (del currículum d'educació ifantil), relacionats amb l'ús d'eines TIC.

(Més informació)

No hay comentarios:

Publicar un comentario